Pajasnummer i Mellon

Det finns också de delar av Melodifestivalen som jag tycker är väldigt tveksamma, och rent urusla. Det är förvånande hur vissa bidrag ens får komma med i tävlingen, men jag antar att det har mycket med publicitet och chockfaktor att göra. Melodifestivalen vill såklart gärna få så mycket publicitet som möjligt, och de vill att människor ska prata om dem, så därför är det rimligt och rätt att ta med sådana här bidrag, med risken för att det kan sluta med att de vinner. Med tanke på hur det svenska kollektiva röstandet ibland ser ut så är jag väldigt tacksam över att de internationella juryrösterna finns.

Genom åren så har det varit en hel del olika bidrag som jag verkligen tyckt illa om när det kommer till framförande och låt. Det har kanske allra mest med det fjantiga i det de sjunger om och att scenframträdandet är under all kritik. Dessutom är låten i grunden dålig, och ibland så verkar det mest handla om att försöka göra det så pajasartat som möjligt, och inte alls tänka på innehåll eller kvalité. Men med tanke på att jag har följt Melodifestivalen så länge som jag har gjort har det gjort mig förberedd på dessa bidrag, och kan mest skratta bort dem när de kommer. Eller kanske gå och kissa istället.

Här kommer två exempel på bidrag som jag tycker inte hör hemma i Melodifestivalen, eftersom de enbart är pajasnummer. Men det har väl sitt värde det också, och vem är jag att döma? Melodifestivalen är trots allt till för att det ska finnas smaker för alla.

Först ut är författaren Björn Ranelid

Följt av pajasen Sean Banan

Related Posts

Leave a comment

Hey, so you decided to leave a comment! That's great. Just fill in the required fields and hit submit. Note that your comment will need to be reviewed before its published.